Nu har I lavet de indledende øvelser udi kunsten at blogge.
I er nu kommet så langt, at I kan oprette en blog, I kan redigere, lave nye indlæg og lægge kommentarer i andres blogge.
Jeg stillede jer et par spørgsmål i forrige indlæg i denne blog, men har ikke fået et eneste svar tilbage!!
Nu vil I måske tro, at jeg opfatter det som en total fiasko, men det er ingenlunde tilfældet.
I har sansynligvis været forbi bloggen (har I ikke?), men har ikke lige kunne få jer til at svare. I tilhører den gruppe, man kalder 'lurkere', dvs. personer, som nok er forbi, læst (og tænker), men som ikke lige har lyst eller mod til at give sig til kende.
Er det ikke det samme, som ikke at række fingeren op? Dem kender vi nok et par stykker af fra vores undervisning.
Man regner med, at mindst 75% af netbrugere er 'lurkere', men de lærer også noget.
Nå, men nu er jeg vist ved at være færdig med at småfilosofere og må komme med nogle gode argumenter for, hvorfor det at blogge i undervisningen er genial:)
- Blogning aktiverer kursisterne (og aktive kursister lærer!!)
- bloggen er nem at oprette
- bloggen er god til samarbejde
- bloggen bliver ikke væk
- bloggen er gratis
- bloggen er tilgængelig for alle
- bloggen kan deles
- på bloggen er du din egen forlægger
- bloggen er alsidig
- en blog kan bestå af digte
- af noveller
- dagbog
- erindringer
- klummer
- af links
- af tekst
- af billeder
- af mediefiler
- af vittigheder
- af opskrifter
- dagsordner
- indkaldelser
- forslag
- oplæg
- af det hele på samme tid
- en blog kan samle et gruppearbejde
- være en rejseblog
- beskrive et byggeri
- en opgave
- en portfolie
- ....................
- fortsæt selv:)
Tænk over en enkel og overskuelig øvelse, hvor I kunne tænke jer, at afprøve bloggen i jeres undervisning.
Jeg hjælper gerne med råd og vejledning.
Hilsen
Peter
Ingen kommentarer:
Send en kommentar